Deții o afacere și vrei să o promovezi prin Google Ads? Ai luat o decizie bună și înseamnă că înțelegi tendințele din publicitate, dar și beneficiile pe care le poți avea. În acest articol îți vom prezenta cum poți crea campanii Google Ads, fostul Adwords, pentru firma pe care o deții!
Alegerea tipului de campanie
Primul pas este să alegi obiectivul campaniei pe care vrei să o creezi. Pentru exemplul de față vom alege Website traffic, adică vizite pe website.
Apoi, este necesar să bifezi tipul de campanie, iar noi vom merge pe varianta Search, adică acele anunțuri care apar în căutările Google.
Rămâne doar să introduci adresa website-ului pe care vrei să îl promovezi și să apeși butonul Continue.
Setarea campaniei
Următorul pas este legat de setările pe care vrei să le atribui campaniei, după cum urmează:
- Alegerea numelui;
- Alegerea rețelelor unde anunțurile vor fi afișate;
- Alte setări precum: Data începerii/sfârșitului, setări legate de URL și nu numai.
Vom păstra lucrurile cât mai simple, asta pentru ca ție să nu îți fie complicat.
Alegerea audienței
În continuare, trebuie să setezi audiența campaniei. Mai precis, este vorba despre:
- Locație (în cazul nostru România) – poate vorba despre orașe etc;
- Limba clienților (implicit a anunțurilor). În funcție de aceasta, campaniile vor fi afișate și pe site-urile care folosesc limba setată;
- Audiența – aici implică setări mai avansate, despre care nu vom discuta în acest articol.
Bugetul campaniei
În primul rând va trebui să introduci bugetul pe care vrei să îl atribui campaniei pentru fiecare zi în care ea rulează.
La secțiunea Bidding, noi recomandăm alegerea opțiunii Manual CPC, în ciuda mesajului pe care Google îl arată.
Extensiile campaniei
Există trei tipuri de extensii:
- Sitelink;
- Callout;
- Call.
Fiecare dintre acestea are rolul de a atrage practic mai multe click-uri, dar și atenția potențialilor clienți.
Rămâne ca tu să le setezi pe fiecare în parte. Totuși, ele pot fi adăugate și mai târziu la nivel de Campanie/Grup de anunțuri.
Setarea Grupului de Anunțuri
Denumește Ad group-ul (grupul de anunțuri) și setează Bidding-ul, adică Costul per Click maxim pe care ești dispus să-l plătești.
Apoi, introdu cuvintele cheie dorite (keywords) pentru care vei licita. Va trebui ca ele să fie cât mai relevante pentru afacerea/produsul/serviciul tău. Astfel, este nevoie să faci puțină muncă de cercetare și să vezi de asemenea care sunt cuvintele cu un cost per click bun.
Compunerea Anunturilor
Ne apropiem de final, așadar este timpul să creezi Ad-urile (anunțurile), adică acelea care vor fi afișate în căutările Google.
Introdu următoarele:
- Pagina de destinație;
- Titlul 1;
- Titlul 2;
- Titlul 3;
- Descrierea 1;
- Descrierea 2.
Poți apăsa pe butonul DONE!
Recomandat este să creezi cel puțin două astfel de anunțuri, dar și unul responsive.
De altfel, textele vor trebui să fie cât mai atractive și să ofere informații cât mai relevante pentru potențialii clienți.
Finalizarea campaniei Google Ads
Dacă totul a decurs așa cum trebuie, la final vei avea parte de următorul mesaj.
Așteaptă ca anunțurile tale să fie aprobate și vezi cum utilizatorii vor intra pe site-ul tău!
Sfaturi
Ține cont că acest tutorial este unul simplist. Setarea campaniilor Google Ads, de orice fel, implică setări mai avansate și o perioadă de cercetare a pieței, produselor, afacerii și nu numai.
Îți recomandăm să administrezi campania Google în fiecare zi, să elimini cuvintele cheie nedorite și nu numai.
Ai nevoie de ajutor?
Am creat acest tutorial pentru a ajuta afacerile aflate la început de drum sau cele care nu își permit servicii de promovare prin Google Ads oferite de o firmă specializată.
Totuși, compania noastră te poate ajuta! Avem o experiență bogată în crearea și administrarea campaniilor Google Ads, iar prețurile pe care le avem se pliază pe bugetul oricărui client.
Ne poți scrie folosind formularul de contact de mai jos și îți vom răspunde în cel mai scurt timp posibil.
Lasă un răspuns